Prema Zakonu o prostornom uređenju (NN 153/13, 65/17, 114/18, 39/19, 98/19, 67/23), članak 100, u otvorenom zakonskom roku dajemo sljedeće prijedloge na izmjene i dopune GUP-a:
- zbog javnog interesa utvrditi u GUPu zone za priuštivu stanogradnju, te predlažemo sljedeće zone: prostor pogona Parkova i nasada na Pazdigradu, prostor Prometove garaže na Kopilici, lokacija zapadno od pumpe VIK-a na Neslanovcu, dio prostora bivšeg kamenoloma u Srinjinama
- preispitati mogućnost podizanja koeficijenata izgrađenosti kod izgradnje stanova za najam u sklopu ostale stanogradnje putem javno-privatnog partnerstva, gradnja javnih stanova ne bi smjela biti u obimu manjem od 40% ukupnog stambenog volumena pojedinog projekta
- u GUP uvrstiti obaveznu gradnju pješačke i biciklističke staze uz gradsku zaobilaznicu (ulica ZNG i ulica S. Držislava), kao i uz Solinsku ulicu od Hercegovačke ulice do granica Grada Splita
- u GUP uvrstiti željezničku prugu za lokalni promet (koridor u istraživanju) na potezu Dujmovača – Žrnovačko polje (okolica TTTS-a, buduće križanje državne ceste Mravince- Podstrana) zbog mogućnosti povećanja korištenja željeznice kroz intermodalni prijevoz temeljeno i na Strategiji razvoja željezničkog sustava RH do 2032. godine, na kraju trase planirati park-ride parkiralište ili garažu
- ispitati mogućnost obaveze formiranja zelenog krova u određenom postotku (minimalno 30%) na krovovima objekata tlocrtnih površina većih od 1000 m2
- u planove uvrstiti pješačke komunikacije trase na južnu obalu poluotoka posebno iskoristiti otvorene potoke i uz njih ucrtati zelene zone širine 4-6 m
- preispitati zaštitu potoka na istočnom dijelu Grada – Kamen, Šine, Karepovac te ih valorizirati kao pješačke pravce uz formiranje poteza zelenila, zbog opasnosti od pojačanih poplava u budućnosti predvidjeti/rezervirati lokacije izgradnje kišnih vrtova na kritičnim lokacijama
- na prostoru postojećeg javnog otvorenog parkirališta (P12) u Velebitskoj ulici planirati podzemnu garažu kapaciteta 200 mjesta na jednoj etaži s provoznim krovom i parkiralištem – navedeni prostor ima dovoljnu visinsku razliku prema Velebitskoj ulici i ne bi zahtijevala gradnju koja bi rezultirala gradnju ispred prozora obližnjih zgrada ( primjer nedavno predložene gradnje u Kukuljevićevoj)
- na prostoru istočnog dijela centra Juraj Bonaći na Sućidru sa sadašnjom radionicom i okolnim prostorom – planirati podzemnu garažu kapaciteta 150 mjesta uz dogradnju centra po trenutnim pravilima – okolne ulice su zakrčene automobilima, a u blizini nije planirana nijedna javna garaža koja bi omogućila smještaj i ovih automobila
- povećati broj parkirnih mjesta uz osnovne škole, npr 0,75 PM na 100 m2 zbog svakodnevnih gužvi koje se javljaju uz postojeće – smještaj automobila zaposlenika i posjetitelja škola
- čl. 37 stavak 4., povećati širinu parking/garažnog mjesta okomitog parkiranja kod gradnje javnih objekata na 2,75 m – trenutna širina zbog povećanja dimenzija automobila ne zadovoljava normalan ulazak i izlazak
- razmotriti cjelovitu prenamjenu zona napuštenih kamenoloma u Slatinama i na Perunu u zone društvene namjene (D), te isto u određenom obimu za zonu kamenoloma u Srinjinama
- na području južne obale od Bačvica do Stobreča područje klifova prenamijeniti u zelenu zonu – Z5, posebno dio na području T1 zone Žnjan – Duilovo gdje se veći dio prostora klifa i nalazi u vlasništvu grada Splita
- lokacija na SZ dijelu križanja ulice Slobode i Matice hrvatske koja je trenutno predviđena za infrastrukturne sustave – transformatorska stanica IS 6 (kč 8571/1), predlažemo razmotriti manje povećanje obuhvata i dodatak namjene s mogućnošću gradnje garaže sa zelenim krovom uz transformator. Navedena lokacija je jedna od rijetkih slobodnih površina u blizini tvrđave Gripe koja sad služi kao veliko parkiralište, a s čijem će se uređenjem morati izmjestiti promet u mirovanju u okolne prostore.
- prostor trenutne oznake R2 iza zgrade u ulici Slobode 3 i 5, trenutne svrhe zapuštene ledina. Ispitati mogućnost gradnje garaže ispod zone rekreacije, a zbog blizine pješačke zone Lučca i Radunice koje nemaju prostora za nove parkirne površine.
- zona Z6 južno od tvrđave Gripe- južni dio zone, točnije trenutni prostor nogometnog i košarkaškog igrališta označiti kao R2 -rekreacijsku zonu i u GUPu uskladiti s realnim stanjem
- prostor D6 dječji vrtić u ulici kneza Višeslava- sjeverni dio zone trenutno slobodan planirati javnu garažu (razlog kao pod 14.) sa zelenim krovom garaže i mogućnošću gradnje dječjeg igrališta i parka
- u moguće lokacije reciklažnih dvorišta uvrstiti i jednu lokaciju na zapadnom dijelu gradu, u okolici sportskog centra Poljud
- prostor u Rokovoj ulici (kč. 8627 i 8628) trenutno neuređeno zelenilo, prostor prenamijeniti u zelenu zonu Z 3 – uređeno zelenilo/odmorište. Prostor guste gradnje starih težačkih dijelova Lučca treba odeđenu površinu zelenih površina kako bi zadovoljio potrebe građana za mirom i odmorom.
- prostor u Omiškoj ulici ( kč 8680/2 i 8680/1) trenutno zeleno odmorište u zoni M1, prenamijeniti u Z3 zonu, razlog kao gore
- prostor D5 na prostoru Instituta za jadranske kulture na Duilovu prenamijeniti u D4 vrtić. Nova škola Pazdigrad -Žnjan se nalazi 50 m od predviđene lokacije i nema nikakvog uporišta graditi novu školu na ovoj lokaciji u situaciji sve manje upisane djece, dok je gradnja vrtića kraj postojeće škole upitna
- smatramo kako gradnja vrtića na prostoru bivše policijske postaje na križanju Bračke i Velebitske ulice nije dobro rješenje zbog male površine i suboptimalne veličine vrtića koja se može tamo sagraditi uzimajući u obzir državni pedagoški standard, smatramo ovu lokaciju pogodnijom za novu zelenu tržnicu
- određivanje zone gradnje vrtića D4 na čestici 170/3 uz Put Žnjana i prenamjena iz zone T1
- utvrđivanje mogućnosti gradnje kamp odmorišta u zonama T1, I , IS i K – na području Splita postoji samo jedan kamp, i to u Stobreču, a postoji iskazana potreba za kraćim zadržavanjem kamp turista u ovom tipu smještaja, što je prepoznato u većem broju gradova u RH koji su omogućili isto
- od objekta VIK-a na Ravnim njivama (pumpna stanica) do granica području grada Solina proteže se nekoliko zemljišnih čestica na kojima se nalazi vodovod – predlažemo formiranje zelene zone u koridoru 2-3 m sa svake strane čestice tamo gdje ista trenutno ne postoji i cijeloj dužini pješačku komunikaciju širine 1,5-2 m
- uvrstiti obaveznu izgradnju petlje na križanju ulice Put Duilova i zaobilaznice (ulica S. Držislava) na mjestu postojećeg podvožnjaka kako bi bila moguća izmjena smjera u svrhu rasterećenja ostalih petlji (kraj Lovrinca ili petlja Sirobuja).
- preispitati prenamjene zone Brodarice iz R1 u M1 zonu s tolikim volumenom nove gradnje u već izgrađenom području i u jednoj od prometno najzagušenijih gradskih lokacija kroz obavezu provođenja prometne studije ovog područja sa složenim prometnim zahtjevima posebno uzimajući u obzir da se stručna javnost godinama protivila navedenoj gradnji.
- zonu T1 na području poviše hotela Zagreb/Duilovo površine cca 7000 m2 prenamijeniti u zonu izgradnje doma za starije i staviti u zonu namjene D2.
- preispitati gradnju domova za starije u zonama D tj. uvrstiti domove umirovljenika (D2) na lokacije – Žnjan (između Puta Žnjana i Bračke ulice)
- Pazdigrad (uz Rašeljkinu ulicu)
- Sirobuja (uz nastavak Vukovarske ulice)
- Stobreč (zona D)
- Duilovo (dio sadašnje D6 zone)
- Mejaši (uz Lovrinačku)
- Kamen (uz Ulicu Hrvatskih vitezov
S obzirom da u predloženim promjenama plana uopće nisu sagledane socijalne ustanove za starije kojih kronično nedostaje. Grad Split već desetljećima očekuje kako će županija odraditi posao umjesto da sami prilagode planove i uhvate se gradnje istih kao što su napravili drugi hrvatski gradovi.
- Karlovačku ulicu na području kotara Kman s istočnim i zapadnim izlazom/ulazom na Velebitsku kategorizirati u pristupnu cestu u svrhu optimalnog uređenja.
- U novopredloženom Članku 9.a pojam „dvodijelnih“ je potrebno promijeniti u „trodijelnim, sa i bez gledališta“, jednako tako izbaciti pojam „manjim“ iz „manjih dvorana“ jer se u manjim i dvodijelnim dvoranama se ne mogu igrati ni trenirati brojni sportovi pa se time uskraćuje mogućnost razvoja Splita u „najsportskiji grad na svitu“.
- Predlažemo nadodati u izmjenama i dopunama dopuštenu izgradnju trodijelnih sportskih dvorana sa ili bez gledališta uz ostali pripadajući sadržaj (spremu, svlačionice, tuš, klimatizaciju …), kao i mogućnost pratećeg manjeg ugostiteljskog sadržaja ukoliko to uvjeti dopuštaju i u sljedećim zonama:
- S (trenutno stoji sportsko-rekreacijske površine i igrališta na otvorenom)
- M1 (predloženo je „male dvorane“)
- M2 (predloženo je samo „sportske građevine, sportsko-rekreacijske površine i igrališta na otvorenom“)
- M3 (predloženo je samo „prateći sadržaji ugostiteljsko-turističke namjene (sportski, rekreacijski, ugostiteljski, uslužni, zabavni i sl.“)
- D (predloženo je samo „sportske dvorane, sportska igrališta“)
- K (nije predložen uopće sport)
- T1 (u GUP-u trenutno stoji „rekreacijskih i sportskih otvorenih i zatvorenih sadržaja“)
- R1 (u GUP-u trenutno stoji Na tim se površinama mogu graditi sportske dvorane i stadioni, bazeni i druge zatvorene i otvorene sportske građevine, sa ili bez gledališta)
- R2 (u GUP-u trenutno stoji „otvorena igrališta“)
- Na svim postojećim vanjskim igralištima, kao i u svim gore predloženim zonama izgradnje trodijelnih dvorana (S, M1, M2, M3, D, K, T1, R1 i R2) dopušta se mogućnost postavljanja privremenih zaštitnih tendi ili balona iznad igrališta, kao i uređenja postojećih podloga u one za dvoranske sportove.
- Kako su dvorane neophodne, a često se navodi nedostatak novca kao opravdanje, predlažemo da se za izgradnju dvorana iz prethodnih točaka koristi i posebno sagleda svaki prijedlog javno-privatnog partnerstva
Pristajemo da se u izvješću o javnoj raspravi objave naši podaci.
U Splitu, 18. 10. 2024. godine
Za stranku Direkt:
Kristina Vidan Predsjednica
Dokument Prijedlog za izmjene i dopune generalnog urbanističkog plana Splita možete preuzeti OVDJE
Podijeli ovu vijest!

Matijević predstavio 10 ključnih točaka programa: Split mora biti grad kojem su ljudi važniji od betona
"Izradnja domova za starije, novi i besplatni vrtići, besplatan javni prijevoz za 40.000 sugrađana, izgradnja socijalnih stanova i građanski odgoj, ključne odluke koje planiramo provesti" Kandidat za gradonačelnika Splita koalicije SDP - Možemo! - Direkt Davor...

Davor Matijević o azilu za životinje: “Meni je neprihvatljivo da u gradu kao što je Split ne postoji azil”
Davor Matijević, kandidat koalicije SDP, Možemo i Direkt, zajedno sa svojim zamjenicima Jakovom Prkićem i Marinkom Biškićem obratio se medijima, a vezano uz temu koja se svako malo povlači po medijima, a to je azil za životinje. "Ovi psi koji su s nama nisu tu da bi...

RANKO OSTOJIĆ: ‘Vjerujem da će građani prepoznati našu koaliciju za budući mandat’
Kandidat za župana koalicije SDP - Možemo! - Direkt Ranko Ostojić predao je kandidacijske liste za nadolazeće izbore. - Predali smo 4516 potpisa, ali nije pitanje samo tog broja, nego mislim da smo ispunili sve uvjete i nadamo se da će sve biti dobro - rekao je...

MATIJEVIĆ, PRKIĆ I BIŠKIĆ PREDALI POTPISE ‘Mogu vam najaviti da će 1. lipnja Split napokon dočekati vlast kojoj će ljudi bit ispred politike i ispred betona, svađa i politikanstva’
Koalicija SDP, Možemo! i Direkt predala je danas potpise u Gradsko izborno povjerenstvo. "Danas službeno predajemo potpise, predajemo listu za Gradsko vijeće i zapravo službeno kreće kampanja za dva dana. Ova koalicija nije matematički ili statistički sklepana zato da...

INTERVJU S JAKOVOM PRKIĆEM ‘Grad smo zamišljali kao otvorenu upravu koja će biti pristupačna građanima, a danas vidimo potpuni zaokret’
U utrku za splitskog dogradonačelnika ušao je fotoreporter znatiželjne naravi, kvizaš i hodajuća enciklopedija zanimljivih – i ponekad posve nepotrebnih – informacija široj javnosti. No, baš te nepotrebne informacije cjelovito zaokružuju poznavanje najmanjih sitnica u...